جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 3:39 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
موذن: میزان مجازات متخلفان ساخت‌و‌ساز متناسب با جرم افزایش یابد / اجرای قوانین به نهادینه شدن اخلاق حرفه‌ای منجر می‌شود
شنبه 25 مهر 1394
رئیس سازمان نظام کاردانی استان تهران با انتقاد از وضعیت موجود برای کاردان‌ها که به دلیل تجربه عملی نقش عمده‌ای در میزان کیفیت‌دهی به نظام ساخت و ساز دارند تاکید کرد : میزان مجازات متخلفان ساخت‌و‌ساز کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.
مهدی موذن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره اهمیت اخلاق حرفه‌ای در نظام مهندسی و سایر حرفه‌ها گفت: مسئله اخلاق‌مداری در سطح جامعه به صورت کلان و در حرفه‌ها و صنوف به صورت اخص حائز اهمیت است. شاید بخشی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد به این مسئله برمی‌گردد که مجازات متخلفان ساخت و ساز به اندازه‌ای که باید باشد نیست و به نظر می‌رسد افزایش میزان مجازات، پیگیری و اجرای آن می‌تواند در کاهش تخلفات موثر افتد.
رئیس نظام کاردانی استان تهران افزود: اصولا تصمیمات مسئولان ارشد تاثیرگذارتر و مهم‌تر از سایر زیرمجموعه‌های خود است و از این رو نقش آنها باید بسیار بیشتر از سایرین مورد توجه قرار بگیرد.
موذن با بیان اینکه اخلاق حرفه‌ای تفاوت‌هایی با اخلاق عمومی دارد گفت: اخلاق حرفه‌ای در جامعه حرفه‌ای و با زبان حرفه است بدین‌معنا که بخشی از زیر و بم‌های حرفه را تنها حرفه‌مندان می‌دانند و مصرف‌کنندگان که در این بخش مردم هستند نمی‌توانند به کنه آن پی ببرند لذا نحوه صحیح و دقیق پیگیری و اجرای قوانین و ‌آیین‌نامه‌ها می‌تواند به نهادینه شدن اخلاق حرفه‌ای منجر شود.
وی تاکید کرد: پیش‌نیاز رعایت اخلاق در جوامع مهندسی و کاردانی رعایت عدالت در مورد فعالیت‌های این حوزه‌هاست زیرا در غیراینصورت همراهی جامعه با مهندسان و کاردانان کاهش می‌یاید. در سطح کلان عدالتی در واگذاری پروژه‌ها به مهندسان و کاردان‌ها وجود ندارد این در حالی است که در قانون نظام مهندسی و برای اجرای پروژه‌های ساختمانی دو سازمان نظام کاردانی و نظام مهندسی در کنار یکدیگر دیده شده‌اند.
موذن در پاسخ به این پرسش که آیا مجازات متخلفان را در امور ساختمانی و ساخت و ساز کافی می‌داند، به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: میزان مجازاتی که برای متخلفان ساخت و ساز وجود دارد کافی نیست و شاید همین مجازات اندک نیز دلیل برخی از تخلفات حال حاضر است. در حال حاضر حداکثر میزان مجازات متخلفان لغو پروانه فعالیت به مدت ۶ ماه تا یک سال پیش‌بینی شده است در حالیکه انتظار می‌رود مجازات‌ها بیشتر تعیین شود تا تخلفات این حوزه بسیار مهم به حداقل ممکن برسد.



منبع خبر: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت