جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 10:20 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
نظام مهندسی اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف را مطالبه کند/کارکرد نظام مهندسی به توزیع برگه های نظارت تنزل کرده
شنبه 11 مهر 1394
عضوکانون فارغ التحصیلان معماردانشگاه تهران با انتقاد ازکم کاری سازمان نظام مهندسی در تحقق قانون اصلاح الگوی مصرف درساختمانها گفت: به رغم آنکه سازمان نظام مهندسی توجه به کاهش مصرف انرژی را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود قرار داده اما این مهم هنوز اجرایی نشده و این سازمان‌ به عنوان بزرگترین تشکیلات مهندسی، فعالیت حداکثری درنهادینه کردن اصول وضوابط فنی ساخت وساز نداشته است.
محسن چراغی درحاشیه مراسم افتتاح دومین ساختمان خورشیدی درشمال غرب تهران ضمن بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران افزود: نظام مهندسی به عنوان بزرگترین تشکل حرفه ای که رسالت اصلی آن ارتقای کیفیت ساخت و سازها است باید مطالبه گر اجرای ضوابط علمی و فنی ساخت وسازها باشد اما تمرکز این سازمان برمسائل ثانویه باعث غفلت از رسالتهای اصلی خود شده است.
این فعال حوزه ساخت وساز ادامه داد: سازمان‌های نظام مهندسی با هدف توسعه ساخت و ساز شهری، ارتقا ایمنی و بهداشت و رفاه حال شهروندان براساس مقررات ملی ساختمان و نظامات اداری، تشکیل شده تا نظارت کافی بر حوزه ساخت و ساز کشور انجام گیرد و با این رویکرد انتظار می رود که این سازمان اهتمام جدی در تحقق تکالیف قانونی خود داشته باشد.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به ماده 18 قانون اصلاح الگوی مصرف گفت: دراین ماده قانونی تاکید شده ، در اجرای قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان، وزارت راه و شهرسازی موظف است آیین نامه اجرایی صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان را با جهت گیری به سوی ساختمان سبز و همچنین شهرسازی را منطبق بر الگوی مذکور با همکاری وزارتخانه های نفت، نیرو، کشور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران برسد.
وی با بیان اینکه باتوجه به تدوین قانون اصلاح الگوی مصرف که حاصل ساعتها کار کارشناسی بوده لازم است که نهادهای مرتبط با ساخت و ساز ومخصوصا سازمان نظام مهندسی آن را مطالبه کنند اظهارداشت: متاسفانه سازمان نظام مهندسی به عنوان حرفه ای ترین تشکل در عرصه ساخت و ساز به جای پرداختن به مسایل اصلی صنعت ساختمان،توان و هدف خود را به تقسیم برگه های نظارت و توزیع کار متمرکز کرده است.
این فعال حوزه مهندسی خاطرنشان کرد: نظام مهندسی به عنوان یک تشکیلات حرفه ای در صنعت ساختمان که دغدغه افزایش کیفیت ساخت و ساز را دارد می بایست مطالبه گر اصلی قانون اصلاح الگوی مصرف که تهیه آن حاصل ساعتها کار کارشناسی بوده باشد.
عضو کانون فارغ التحصیلان دانشگاه تهران پرداختن به مسایل ثانویه سبب تنزل وتضعیف جایگاه سازمان نظام مهندسی شده است تاکید کرد: نظام مهندسی به منظورافزایش کیفیت ساخت وسازها سیستم ارجاع کار نظارت را به صورت نادرست اجرایی کرده که این شیوه معیوب سبب ایجاد نارضایتی دربین مالکان و مهندسان شده است.



منبع خبر: خبرگزاری فارس



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت