جمعه 06 اردیبهشت 1403 ساعت: 12:18 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
بانک مسکن تا صد میلیون تومان برای ساخت تسهیلات پرداخت می کند
شنبه 11 مهر 1394
رییس کل بانک مرکزی گفت: اخیرا بانک مسکن مدل جدیدی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن ارایه داده است که بر اساس آن این بانک تا یکصد میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد کرد.
ولی الله سیف روز شنبه در حاشیه همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: قرار است قسط این تسهیلات بر اساس سقف های قبلی تقسیط تا در دوره مشارکت مدنی تسویه شود.
وی اظهار داشت: بانک مرکزی به دنبال این است در بازارهای غیربانکی حضوری فعال داشته باشد و متعاقب آن درصددیم با استفاده از منابع بانک مرکزی در بازارهای بین بانکی با دو هدف حضور پیدا کنیم.
وی رفع تنگناهای مالی و کاهش نرخ سود بانکی را از اقدامات بانک مرکزی در بازارهای بین بانکی یاد کرد و گفت: با توجه به کاهش نرخ تورم باید کاهش نرخ سود بانکی نیز در دست اقدام قرار گیرد.
وی تصریح کرد: بدون شک در 6 ماهه دوم سال جاری باید این دو سیاست به صورت منطقی دنبال تا زمینه های افزایش تولید در کشور فراهم شود.
سیف اضافه کرد: مهم ترین مانع عدم اجرای نرخ سود سپرده ها در بانک ها مصوبه بازار غیرمتشکل پولی است زیرا فعالیت موسسات غیرمجاز شرایطی را در بازار پول به وجود آورده که در صورتی که اقدامات مناسبی انجام نشود بانک ها دچار کمبود نقدینگی خواهند شد.
وی ادامه داد: برخوردهای غیراصولی، منابع مالی بانک ها را به طرف بازارهای غیرمتشکل پولی سوق می دهد و ما از این کار پرهیز می کنیم. وی درخصوص وضعیت بازار ارز نیز گفت: بانک مرکزی درصدد سالم سازی بازار ارز است و همه کسانی که به منابع ارزی نیاز دارند باید برای تامین آن به صرافی های مجاز مراجعه و از اعتماد کردن به افراد در خیابان ها خودداری کنند.



منبع خبر: ایرنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت