جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 1:43 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
مظاهریان: ۲۴۰ هزار خانه خالی در تهران بر اساس آمار اداره برق/ مردم خانه‌های خالی را معرفی نمی‌کنند
سه شنبه 31 شهريور 1394
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق آمار اداره برق ۲۴۰ هزار خانه خالی در تهران وجود دارد اعلام کرد که مردم خانه‌های خالی را معرفی نمی‌کنند.
حامد مظاهریان با اشاره به وظایف وزارت امور اقتصاد و دارایی در زمینه شناسایی خانه‌های خالی گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی باید ساز و کاری برای شناسایی خانه‌های خالی تبیین کند اما هنوز ابزاری را در اختیار ندارد تا بر مبنای آن بتواند خانه‌های خالی را شناسایی کرد. این موضوع تبعات اجتماعی زیادی به دنبال دارد و به پنهان‌کاری بیشتر در خصوص عدم شناسایی خانه‌های خالی کمک و از سوی دیگر آمارها را غیرشفاف می‌کند.
وی با بیان اینکه چون قانونی برای مالیات خانه‌های خالی تصویب شده لازم‌الاجراست، ادامه داد: وزارت امور اقتصاد و دارایی بررسی‌هایی را انجام داده تا مشخص کند با چه سازوکاری می‌توان خانه‌های خالی را شناسایی کرد.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آخرین آمار دقیق از میزان خانه‌های خالی در کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین اعلام اداره آمار که در سال ۹۰ از خانه‌های خالی گرفته شد، در آن زمان در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانه خالی داشتیم اما بعد از گذشت چهار سال این آمار دیگر قابل استناد نیست.
به گفته مظاهریان طبق آمار سال ۹۰، از تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانه خالی در کشور، ۳۰۰ هزار خانه روستایی بوده که باید از آمار اصلی کم شود. همچنین حدود ۴۵۰ هزار خانه خالی در استان‌های تهران و البرز و ۳۰۰ هزار خانه خالی هم در شهر تهران شناسایی شد.
وی از انجام یک راستی‌آزمایی برای شناسایی خانه‌های خالی خبر داد و به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: سال گذشته برای راستی‌آزمایی این آمارها از اداره آمار و اداره برق کمک خواستیم. اداره آمار اعلام کرد به این دلیل که آمارها از چهار سال گذشته تاکنون به روز نشده نمی‌تواند به این راستی‌آزمایی کمک کند؛ اما بر اساس آمار اداره برق حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکونی هستند که کنتورشان کمتر کار کرده یا در حداقل است.
مظاهریان افزود: این آمار نشان می‌دهد که در عمل، تعداد خانه‌های خالی کاهش یافته و اگر هم این فرایند درست باشد می‌توان یک برآورده اولیه داشت که شاید حدود ۲۰۰ هزار خانه خالی در شهر تهران موجود باشد.
وی درباره امکان دوباره به روز شدن آمار دقیق تعداد خانه‌های خالی تاکید کرد: آمار خانه‌های خالی مثل سال ۹۰ نمی‌تواند به روز شود چون الان کسی حاضر نیست اطلاعاتی از خانه‌های خالی ارائه دهد.



منبع خبر: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت