پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت: 10:35 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
وزیر راه و شهرسازی خبر داد: آغاز پرداخت مطالبات پیمانکاران
سه شنبه 24 شهريور 1394
وزیر راه و شهرسازی از پرداخت مطالبات پیمانکاران طرف قرارداد با این وزارتخانه از محل واگذاری اسناد خزانه اسلامی به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۴ خبر داد.
عباس آخوندی با اشاره به پرداخت مطالبات پیمانکار طرف قرارداد با وزارت راه و شهرسازی، گفت: در سال‌جاری حدود ۳۰هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران طرف قرارداد از طرح‌های جاده ای و ریلی واگذار می شود.
وی افزود: این اسناد به موجب بند (ط) تبصره ۶ قانون بودجه سال‌جاری منتشر می شود، همچنین در سال ۹۳ مبلغ ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران واگذار شد که با توجه به استقبال پیمانکاران، این رقم در سال‌جاری به ۳۰هزار میلیارد ریال افزایش داشته است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار میلیارد ریال از این اسناد در مرحله اول آماده توزیع است، اظهارداشت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه آهن، سازمان هواپیمایی کشوری و طرح‌های ستاد وزارتخانه از جمله حوزه‌های مشمول بند (ط) تبصره ۶ است.
آخوندی ادامه داد: این اوراق به منظور تامین مالی طرح‌های تملک دارایی سرمایه ای از تاریخ ۲۱شهریور امسال انتشار یافت که از تضمین دولت و همچنین قابلیت داد و ستد در بازار ثانویه فرابورس را دارد.
آخوندی با بیان اینکه ظرفیت‌های قانونی تامین منابع مالی طرح‌های پیوست قانون بودجه از طریق فروش اوراق مشارکت و اسناد خزانه تاکنون مورد استقبال مردم قرار گرفته است، گفت: اسناد خزانه با سررسید یک ساله به ارزش اسمی یک میلیون ریال از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر و به متقاضیان فروخته می‌شود.
اسناد خزانه اسلامی، اسناد با نام يا بي نامي هستند كه دولت به منظور تسويه بدهي‌هاي مسجّل خود با حفظ قدرت خريد بابت طرح‌هاي تملک دارايي‌هاي سرمايه اي به قيمت اسمي و سررسيد معين به طلبكاران غيردولتي واگذار مي‌کند. اين اسناد معاف از ماليات هستند.



منبع خبر: خبرگزاری مهر



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت