جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 9:58 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
نگاه اجمالی به حضور پررنگ سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران در نمایشگاه صنعت ساختمان
شنبه 24 مرداد 1394
سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران برای نهمین سال متوالی در روزهای 18 تا 21 مرداد ماه در نمایشگاه صنعت ساختمان حضور پیدا کرد و توانست با ارائه خدمات و فعالیت های ارزنده خود علاوه بر میزبانی مسئولان و کارشناسان حوزه، از نقطه نظرات و تبادل اطلاعات اعضای سازمان نیز بهره مند شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان، مهدی موذن رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با حضور مستمر در طول 4 روز نمایشگاه صنعت ساختمان از غرفه های شرکت های مختلف ساختمانی همچون گروه صنایع گیتی پسند، گروه بین المللی یکتا طرح مانی، بلوک سبک سهند، سوپر پانل، کناف، موسسه سرا و .... جهت گسترش هرچه بیشتر مشارکت و فعالیت های چندجانبه بازدید به عمل آورد.
همچنین اعضای سازمان استقبال گسترده ای از این نمایشگاه کرده و ضمن دیدار با رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و از فعالیت و تلاش بی وقفه ریاست برای ارتقای جایگاه کاردان های فنی و معماران تجربی تقدیر کردند.
این در حالی است که حضور سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران در نمایشگاه مذکور مورد استقبال رسانه ها نیز قرار گرفته و منجر به انجام مصاحبه های اختصاصی و پی در پی با مهدی موذن رئیس سازمان شده است.
در اینجا به ارائه خلاصه ای از مصاحبه های اختصاصی مهدی موذن رئیس سازمان با رسانه های فعال در نمایشگاه صنعت ساختمان می پردازیم که در زیر آمده است.
جای مسئولان وزارت راه و شهرسازی در نمایشگاه خالی است
مهدی موذن در تشریح اهداف سازمان برای حضور در این نمایشگاه به خبرنگار اقتصاد و نمایشگاه گفت: سازمان نظام کاردانی از معدود بخش هایی است که کالایی برای ارائه ندارد و حضور ما براساس وظایف ذاتی است که روی دوش خود احساس می کنیم. نمایشگاه بهترین محل برای پیمانکار، مشاور، مهندس، کاردان، معمار، مدیر و علاقه مندان به صنعت ساختمان است و ما وظیفه خود می دانیم نه فقط برای اعضا، که برای تمام دست اندرکاران صنعت ساختمان کشور، درمورد شیوه ساختمان سازی صحیح، مقررات ملی ساختمان و فواید بکارگیری آن، مصالح استاندارد که اکثرا مغفول واقع می شود و در مورد این که به فرهنگ سازی عمومی آحاد جامعه کمک کنیم، حرف بزنیم.
رئیس سازمان با بیان اینکه باید پرسید آقایان مسئول کجا هستند، گفت: این نمایشگاه با هدف نمایش آخرین دستاوردها و فناوری های صنعت ساختمان برپا شده اما عجیب است اثر پررنگی از حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی در نمایشگاه نیست. آیا مسئولان وزارت راه و شهرسازی نباید در تمام طول برگزاری نمایشگاه حضور داشته باشند و به لحاظ علمی، محصولات و خدمات ارائه شده را رصد کنند؟ آیا نباید ببینند در یک سال گذشته مجموعه سیاست ها و فرآیندها به نفع صنعت ساختمان سازی کشور بوده و موفق بوده ایم و یا به عقب رفته و نواقص را شناسایی کنیم تا در آینده به موفقیت برسیم؟
شهرداری چشم خود را بر روی کیفیت ساختمان بسته است
در ادامه موذن به خبرنگار روزنامه فرصت امروز اظهار داشت: حضور نیروهای نظارتی و کاردان های فنی در عرصه ساخت و ساز جهت جلوگیری از حضور سرمایه گذاران خرد که قوانین کیفی را دور می زنند، نیاز به حمایت خاص شهرداری دارد. متاسفانه شهرداری چشم خود را روی کیفیت ساختمان بسته و همسو و هم جهت با سیاست های وزارت راه و شهرسازی پیش نمی رود. کار مستقیم آنها با نظام مهندسی و توجه شان به این سازمان باعث شده کار کردن کاردان ها در این عرصه به رسمیت شناخته نشود و بخش زیادی از بازار عملا بدون حضور این نیروهای فنی و متخصص اجرایی شود.
وی خاطر نشان ساخت: ما انتظار داریم سیاست های وزارت راه و شهرسازی به شکلی مستقیم حمایت از کاردان ها را در دستور کار قرار دهد زیرا این موضوع قطعا راه حل خروج از بسیاری مشکلات این عرصه خواهد بود.
چرا عمر ساختمان های امروزی کمتر از بناهای قدیمی شده است؟
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و نمایشگاه گفت: در صنعت ساختمان همه مسئولان و کارشناسان اذعان دارند که صنعت ساختمان بعضا از بی اخلاقی رنج می برد و بسیاری از آثار زیان باری که ما در ساختمان شاهد آن هستیم محصول بی اخلاقی است. مهدی موذن افزود: برای مثال چرا همه ما نگران این هستیم که ساختمان هایمان تنها 30 سال عمر می کنند اما در کشورهای پیشرفته ساختمان بیش از 150 سال عمر می کند. چرا همان کشورهایی که ما به بی اخلاقی محکوم شان می کنیم، ساختمان هایشان 5 برابر سازه های ما عمر می کنند؟
جای خالی صنعتی سازی در برنامه جامع مسکن
مهدی موذن با حضور در غرفه پیام ساختمان ادامه داد: چرا با وجود اینکه قرار بود در برنامه پنجم 220 هزار مهندس و 450 هزار کاردان فنی داشته باشیم اما امروز شاهد هستیم که این روند برعکس شده و کسی هم پاسخگو نیست؟
رئیس سازمان نظام کاردانی تهران اشاره کرد: مشکل اساسی در نبودن برنامه جامع است؛ امروز دچار بی قاعدگی هستیم و برنامه ای نداریم. چند سال از ابلاغ بخشنامه استفاده از مصالح استاندارد و مقررات ملی ساختمان می گذرد. چرا اجرایی نمی شود؟ صنعتی سازی در کجای برنامه جامع مسکن دیده شده است؟
در نمایشگاه حاضر شدیم تا از ساختمان های باکیفیت دفاع کنیم
موذن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصاد و نمایشگاه مهمترین مشکلات صنعت ساختمان را ناآگاهی مسئولان و عملکرد بسیار ضعیف وزارت راه و شهرسازی می داند و می گوید: این وزارتخانه هیچ گاه به جایگاه و وظایف سازمان، نگاه اخلاق مدارانه در کارها نداشته است. ما به عنوان سازمان نظام کاردانی ساختمان در عین اینکه در نص صریح قانون نظام مهندسی مصوب مجلس هستیم و در عین اینکه آئین نامه های اجرایی ما مصوب هیئت دولت است اما امروز چرا باید به دنبال اخذ مجوز از نظام مهندسی ساختمان برای فعالیت کاردان ها باشیم و از این طریق نقش خود را در صنعت ساختمان ایفا کنیم.
وی همچنین از دلایل حضور این سازمان در نمایشگاه صنعت ساختمان کشور گفت: باید از این فرصت استفاده شود و با کیفی سازی از ساخت ساختمان های مقاوم و باکیفیت و استفاده مطلوب از مصالح استاندارد و تاثیر استفاده از آنها در ارتقای کیفیت ساختمان، دفاع کنیم.














منبع خبر: روابط عمومی



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت