جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 11:13 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
چرا دستورالعمل مجری ذی‌صلاح به ما ابلاغ نشد؟!
چهارشنبه 10 تير 1394
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان گفت: با افتخار می‌توانم بگویم که تا حدود 80 درصد اعضای هیئت‌مدیره دوره گذشته سازمان در دوره جدید هم با رأی کاردان‌ها به عضویت هیئت‌مدیره درآمدند و این نشان می‌دهد که علیرغم تأخیر چهارساله در برگزاری انتخابات نظام کاردانی، اعضا به ما اطمینان دارند.
مهدی مؤذن در مراسم افطاری سازمان نظام کاردانی استان تهران با بیان اینکه متأسفانه در طول 14 سالی که از فعالیتمان گذشته، وزارت راه و شهرسازی کمکی به ما نکرده است، اظهار داشت: ما تمام تلاش خود را در جهت احقاق حقوق کاردان‌ها و معماران تجربی به کار گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: در سال 80 که حتی ما را از یک اتاق کوچک که برایمان در نظر گرفته بودند، بیرون کردند، به دنبال خود اثباتی رفتیم و بدون هیچ درآمدی و تنها با حق عضویت اعضا، آموزش و کار‌های فرهنگی توانسته‌ایم خودمان را حفظ کنیم.
مؤذن در ادامه گفت: حضور کاردان‌ها در ساخت‌وساز منشأ اثرات مثبت بوده است. نمونه این موضوع را در استان فارس که کاردان‌ها در کنار مهندسان کار می‌کنند شاهد هستیم. ما در استان تهران چگونه باید با سازمان نام‌مهندسی ارتباط برقرار می‌کردیم؟ چندین بار گفتیم ما برادر کوچک شما هستیم اما متأسفانه نمی‌پذیرند.
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان گفت: وزارت راه و شهرسازی موضوع اجرایی شدن ساختمان توسط سازندگان صاحب صلاحیت را فقط به سازمان نظام‌مهندسی ابلاغ کرده و کاردان‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفتند. اگر ما در نظارت هم صلاحیت نداریم در اجرا که داریم. نکند بازهم سازمان‌های نظام‌مهندسی می‌خواهند مجری ذی‌صلاح را مصادره کنند.
مؤذن اظهار داشت: قرار بود به ازای هر مهندس سه کاردان در ساختمان حضورداشته باشد اما متأسفانه امروز خبری از کاردان‌ها در ساختمان نیست و به همین دلیل فرار از مقطع کاردانی و مهندس شدن را شاهدیم. نتیجه اینکه هرم نیروی انسانی ساخت‌وساز وارونه شده است.
وی با بیان اینکه تا زمانی که اعتبارنامه در دست ماست، نسبت به اعضای سازمان وظیفه داریم، گفت: از سال 84 عنوان کردند که معماران تجربی باید ساماندهی و درنهایت پروانه اشتغال بگیرند در حال حاضر 6 هزار پروانه به معماران تجربی داده‌ایم اما زمینه اشتغال برای آنها وجود ندارد.
موذن در ادامه در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان در مورد دوره جدید سازمان های نظام کاردانی گفت: باید تغییرات را شاهد باشیم. چون قانون و وضعیت صنعت ساختمان این باید را تعیین و ایجاب می کند. در غیر این صورت کارنامه وزارت راه و شهرسازی با دولت قبل تفاوتی نخواهد داشت. وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد کیفیت ساخت و ساز با آمدن کاردان ها بهتر شود، اظهار داشت: ما نمی توانیم در حوزه نیروی انسانی با فرضیات کار کنیم. اگر امروز کار خراب است برای اصلاح چه پیشنهادی دارند؟ ما مطمئن هستیم مانند عملکردمان در حوزه معماران تجربی که دارای پروانه اشتغال هستند و وزارت خانه معتقد است مثبت عمل کرده ایم، در صورت اشتغال کاردان ها عملکرد مطلوبی را شاهد باشیم. رئیس شورای مرکزی نظام کاردانی در پاسخ به خبرنگار ما که چه قولی می توانید به کاردان ها بدهید، گفت: ما با تمام جدیت امسال را سال بکارگیری کاردان ها و موفقیت پس از 14 سال تلاش نامگذاری کرده ایم و امیدواریم این جدیت را هم در مسئولان شاهد باشیم. روی سخن من با مسئولان است. زمان خیلی زود می گذرد. دو سال از عمر دولت یازدهم باقی مانده است. امیدوارم با اعتقادی که دارند پا پیش بگذارند و با سازمان نظام مهندسی تعارف نداشته باشند. لازم به ذکر است اعضای اصلی و علی‌البدل منتخب انتخابات سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران اعتبارنامه‌های خود را از مدیر کل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی دریافت کردند.




منبع خبر: هفته نامه پیام ساختمان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت