پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت: 8:27 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
حضور کاردان‌ها در بافت فرسوده
چهارشنبه 10 تير 1394
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: هدف‌گذاری ما در انتهای سال 93 برای سازمان نظام کاردانی استان تهران این بود که در سال 94 به سمت و سویی حرکت کنیم که در فرایند ساخت‌وساز کاردان‌ها و معماران تجربی به کار گرفته ‌شوند.
فریبرز واحدی در حاشیه مراسم افطاری سازمان نظام کاردانی استان تهران در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان با بیان این مطلب، افزود: ما تا حدودی ایراد ساختاری در آیین‌نامه‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی وقت داشتیم؛ ضمن اینکه برخی حوزه‌های موازی احساس می‌کردند کاردان‌ها ظرفیت کاری مهندسان را اشغال می‌کنند که به نظر من این تفکر غلط است. ما با مجموعه سازمان نظام‌مهندسی استان تهران در مورد شناسنامه فنی ساختمان و مجری ذی‌صلاح صحبت کردیم تا کار‌ها به سمت تخصصی شدن برود و در این فرایند هم معمار تجربی و هم کاردان‌های فنی گنجانده‌شده است.
وی ادامه داد: دولت و وزارت راه و شهرسازی مصمم هستند در بازنگری بخش‌هایی از طرح جامع مسکن مانند ساخت‌وساز در بافت فرسوده و مسکن‌های حمایتی در قالب تفاهم‌نامه‌ای مشترک از سازمان نظام کاردانی استان تهران استفاده کنند و خیل عظیم کاردان‌ها و معماران تجربی که تمام دغدغه‌شان اعتماد نکردن دولت بوده است به کار گرفته شوند. امیدوارم باوجود اینکه حجم ساخت‌وسازها کاهش‌یافته است، امسال و سال آینده دغدغه‌های این عزیزان به حداقل ممکن برسد و ظرفیت‌های اشتغال را برای کاردان‌ها ایجاد کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تجارب معماران تجربی از خیلی از مهندسان بیشتر است، خاطرنشان کرد: سازمان نظام کاردانی و سازمان نظام‌مهندسی را به یک‌چشم می‌بینیم و نمی‌توانیم این دو را از هم جدا کنیم.


منبع خبر: هفته نامه پیام ساختمان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت